mian.

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Maria - 14 september 2010 20:57

Fattar ni hur bra vi har det? Vi bor i ett land där vi får rösta! Vi får vara med och bestämma! Säga ifrån när det inte passar oss och hjälpa fram sådant vi gillar. 


Ni tar er chans va?


Jag ska ärligt säga att jag skiter i vad ni röstar på, bara ni röstar! För åsikter finns det många, man måste inse att man inte alltid tycker lika, kanske inte ALLS lika. Men man måste få tycka iaf och även fast jag kanske inte delar åsikt med er så tänker jag ABSOLUT inte säga att er åsikt är fel. Eller jo, jag måste lägga in en parantes där - åsikter kring att vissa folkgrupper är fel (hbtpersoner, invandrare osv..) är fett fel. Man är den man är. Men ärligt talat så tycker jag inte man kan kalla främlingsfientlighet för en politisk åsikt, snarare brist på kunskap och trolitvis rädsla inför det okända. 


Men som sagt, rösta!! Själv tänker jag förtidsrösta imorgon eftersom jag jobbar på söndag. I år tänker jag ge min röst till ett grönt parti. Läste på lite och kom helt enkelt fram till att jag gillade deras framtidsvision bäst. Vilket kan det vara?? ;) 


Puss 

Mius   

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards