mian.

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

detta är en tid på dygnet då jag borde sova

Av Maria - 22 maj 2010 09:22

men ack nej! för jag väcktes 06.00 idag! Tjohooo.. Nä fy fan, jag är så jävla trött men jag vägrar på något sätt att inse det. Nu får ni inte tro att jag skyller detta uppvaknande på min lilla familj, nej nej, Saken är den att jag är fruktansvärt lättväckt, eller har blivit det sen jag träffade rasmus iaf, så det räcker att peta på mig så vaknar jag och sen somnar jag dessvärre inte om. Rasmus är precis tvärt om.. Honom kan man sparka på, hårt, utan att han ens reagerar. Jag är avis.


vi har för övrigt haft lite skumma dagar här hemma. Både jag och Rasmus har varit galet uttråkade. Vi är väldigt lika på den fronten - vi uppskattar INTE vardagar som bara är just vardagar. Det måste hända saker konstant för att vi ska må bra. Ett lite dampigt drag kanske? När det blir för mycket vardag börjar jag leva i fantasier istället och dessvärre blir jag totalt ointresserad av min verklighet i dessa perioder. Den är liksom inte tillräcklig då. Jag vill ut, uppleva nya saker, träffa nya människor. Som tur är så är Rasmus likadan så vi kan prata VÄLDIGT öppet om detta. Dock kan det vara väldigt drygt att känna så i perioder för man har liksom ett gigantisk behov av nya saker samtidigt som man liksom fattar att man inte kan få det för det skulle innebära att man måste säga adjö till det man kallar sin verklighet och det vill man ju egentligen inte. Få nu inte för er att jag funderar på att lämna Rasmus och dra till Thailand några månader - Jag är inte sån. Jag har behov av nyheter vad det gäller jobb, samarbeta med med nya människor, nya människor som man kan ha nya och spännande samtal med, förändringar i mitt utseende, sena nätter som blir tidiga morgonar.. Men det som hjälper mest i sådana här stunder är faktiskt, hur tråkigt det än låter, att jobba jättemycket! Jag behöver komma hemifrån för att få längta hem igen och uppskatta lugnet när jag väl är här.


Har ni känt så någon gång?

Puss

Mius


   Idag tar jag mig hit, till Pappa. Dessvärre får jag hoppa över Sabinas fest men hoppas ni har trevligt där!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards