mian.

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Maria - 20 maj 2010 20:56

hela min kropp håller på att svämma över av känslor. nästan så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta faktiskt! jag är fylld av kärlek till solen och livet. Kär i allt och alla. Tömd på bekymmer men samtidigt medveten om att dom ligger och lurar bakom hörnet.


har haft en underbar dag med en underbar vän. pratat om livet, kärleken och skvallrat så det står härliga till. Mitt ansikte har blivit delvis extremt solbränt och jag känner igen dofter som jag nästan glömt finns. doften av sommar är för mig förknippat med 14-isfylla i ett villakvater någonstans i helsingborg, förälskelse och skavsår på fötterna. Jag älskar det. 


Det är sådana här dagar man hade velat vara bra på att skriva dikter eller måla. Jag är vaken bra på att skriva dikter eller måla så jag får blogga istället och försöka få ur mig känslorna på det sättet. Lade mig precis mot rasmus bara bröst och drog in doften av smått svettig hud och utomhusdoft. Blir nästan ledsen för att känslorna svämmar över i mig! Tänk alla somrar man upplevt! Alla kärlekar, eller åtminstone flirter, alla drinkar, salta bad och berusade förtroliga samtal man haft! Jag blir nästan rädd för tanken på att allt ska ta slut nu. Att det inte blir bättre. Men det vet jag att det blir... 


I början av sommaren blir jag alltid kär. Ofta mestadels i livet. Ibland i en vän eller i en fantasi. Jag ställer mig lite utanför min egen kropp och glömmer det som är min faktiska verklighet ett tag. Lever i nuet. Röker för många cigaretter, klär mig för lätt, äter för mycket glass och dricker för mycket alkoholhaltiga drycker. Tycker mig känna igen mig i varenda kärleksballad och återigen - fantiserar. 


Detta blev ett ganska flummigt inlägg va? Jag kan helt enkelt inte beskriva alla känslor i mig och någonstans blir jag nästan rädd för mig själv. Jag släpper verkligheten lite för mycket just nu känner jag. Jag känner mig lite för fri. Verkligheten kommer slå mig i huvudet ganska snart. Men det gör inget. Den tiden den sorgen känner jag just nu. Nu vill jag bara vara kär i livet och i alla minnen jag kommer skapa mig denna sommaren. I alla nya personer som kommer komma in i mitt liv och alla dom gamla som hänger kvar vid mig. 


Vad mer kan man säga?


Puss kanske?

Mius


  

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards