mian.

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Maria - 14 maj 2009 23:06

jag håller på att bli galen, skvatt galen!!


har precis skrivit en uppdatering på facebook som verkligen inte är likt mig men jag var fan tvungen. blir helt seriöst tokig på hur jävla respektlösa och extremt egoistiska vissa människor är!!! har verkligen tårarna barkom ögonen och känner mig så jävla hopplös. hur fan kan man vara så uppe i sig själv?? så jävla egenkär och så blind inför hur andra runt omkring en kämpar för att lyckas med allt så att det blir så bra som möjligt??  fattar verkligen inget... känner mig som en arbetare som blir snuvad på lönen.. på allt det fina och bra. för allt det som är bra och mysigt överskuggas nu av en massa skit som gör det så jävla svårt att njuta av hur bra vissa saker är.


just nu önskar jag att jag var typ 14 år gammal och saknade denna form utav bekymmer. bara få lov att skaka sånt här av sig. men man kan inte det, för man bär ett visst ansvar. och man har lagt sitt hjärta som insats så det gäller att klara av att ro båten i hamn hur svårt det än är.


skit också...


puss mius



ps. som om inte kvällen kunde bli sämre.. jo det kunde den tydligen.. tack tack.

Av Maria - 14 maj 2009 21:44

toast på mörkt bröd med lättost, majs, tomat och solrosfrön... kanske inte supernyttigt men helt okej vill jag tro!


puss

Mius

Av Maria - 14 maj 2009 19:47

jag och rasmus pratade för ett tag sen om vad man ser som lyx, eller helt enkelt om hur man drömmer om att leva. Vi kom då fram till en massa saker såklart som trygg ekonomi, bra bil osv osv... Men en sak fastnade lite extra hos mig för det är VERKLIGEN lyx i mina ögon nämligen att alltid ha ett välfyllt kök. Att ha ett välfyllt kök kan ju defenieras olika men för mig är det typ:


- att alltid ha ingredienser till minst 5 kompletta middagar

- att alltid ha några falskor vin hemma

- att alltid ha sånna basvaror som mjölk, ägg, smör osv hemma

- att alltid ha frukt och grönsaker hemma


kom dock på nu att et finns vissa andra saker som jag hade uppskattat i mitt kök:

- nutella. sjukt gott!! Och jag är inte en sånn människa som måste kränga slut sånt om jag har det hemma, men det hade fan vatt gött att ha hemma!!

- Oboy. Även det SJUKT gott!

- Mozarella. Min stora last i livet haha... Nä, men nästan.

- Gröna vindruvor. Bästa snackset i världen! Man kan äta hur många som helst!

- Matlagningsgrädde (laktosfri!) Bra till allt!

- Nötfärs. Gillar inte griskött...

- Popcorn. Hyffsat nyttigt snack (och vill man så kan man ju doppa i nutellan hehehe...)

- Gurka. Underbart!

- Aromat och citronpeppar. Kan rädda vilken macka som helst!



Mmmm... det finns mycket fint i matväg... Uscchh blev hungrig nu!


Sen finns det ju andra saker som man alltid vill ha hemma typ:

- Bra sån rulle att dra av hår och sånt från kläder, ni vet sån med sticky papper på... U know...

- Tops. Bra till det mesta!

- Alla typer av rengöringsmedel! Jag ääääälskar när det är rent omkring mig och det får mer än gärna lukta rengöringsmedel. It's fresh!

- Doftljus! Loooovely!!

- Bodylotions av olika typ. Sjukt mysigt att kladda in sig med :D

- Mjukt toapapper. Uppskattar inte hårt känns-som-att-torka-sig-med-en-barkbit-papper...

- STORA handdukar! Fattar verkligen inte varför det ens finns handdukar som är 70*140 cm stora! Vem fan är så liten?? Små barn möjligtvis! Nä tacka vet jag RIKTIGT STOOOORA badlakan!!


Så tycker iaf krävande lilla Maria!

Puss

Mius


Av Maria - 14 maj 2009 14:34

min tand hade tydlignen inga planer på att lugna sig så idag mår jag som fan... tror fan till och med att jag har lite feber, och allt är tandhelvetets fel... bajs.


Men skam den som ger sig! Efter att igår sett ett par bilder av mig själv som jag helst vill glömma så bar det iväg på långpromenad med min äckligt hurtiga blivande sambo. bra drag där rasmus :) typ 3500 steg kammade vi innan innan det blev en sväng om coop för att fixa nyponsoppa till mig och mjölk till kalven rasmus :D


Fick förresten tid till tandläkaren imorgon. 10.00 ska jag infinna mig.Och som vanligt tilltalade dom med mitt andra namn trots att jag själv presenterar mig som MARIA, inte ÅSA. Det skojjiga är att jag har gått till samma tandläkare hela mitt liv. Receptionisten där är mamma till en tjej som gick i min klass, min tandläkare är mamma till en kompis till mig som dessutom gick i min paralellklass och ändå avslutas mina samtal dit alltid likadant " Ja, då är du välkommen hit Åsa!"... Tack som fan....!


Hahaha jaja man kan bara skratta åt vissa saker. Nu ska jag repa in lite låtar... det ingår ju tydligen i mitt jobb (??) :-)


Puss alles

Mius 

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards