mian.

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

gravt lack..

Av Maria - 19 september 2009 02:30

skrev precis ett långt inlägg om hur jobigt jag tycker det är med egotrippen som råder på internet just nu. var man än vänder sig så flashar folk med delar av deras liv som är allt för privata. MEN! Internet stängdes mycket passande ner så inlägget försvann innan det publicerades!


Så nu säger jag bara till alla - tänk på konsekvenserna av att publicera för privat info på internet. Internet kan ju nämligen nås av alla, även av dem som absolut inte borde ta del av all er info. När jag säger så menar jag att man faktiskt kan bli jävligt svartmålad genom att vara för öppen i sin blogg, på facebook osv. Det finns en hel del familjemedlemmar/arbetsgivare/vänner/framtida kontakter som inte mår så bra av att veta precis allt om en! Att blogga är inte att skriva dagbok, en dagbok har man nämligen för sig själv, den delar man inte med hela världen. Så sluta med egotripperna och se lite längre än vad näsan räcker. Vi lever förhoppningsvis inte bara idag så var rädd om det som kallas framtiden.


Orkar inte skriva mer... hoppas folk fattar vad jag menar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards