mian.

Direktlänk till inlägg 13 november 2008

hade nästan glömt...

Av Maria - 13 november 2008 00:19

hur det kändes att ha en helt vanlig dag. idag har varit en "vanlig" dag. Var i skolan till vid 4. Kom hem till min gravt förkylda pojkvän och sov en timme i soffan hos honom. Sen gick jag och hämtade mat och sen har jag snackat i tele med syrran och sabina. inget jobb, det sparar jag tills imorgon. känns konstigt men jag tror att det är det ända som kan hjälpa mig just nu. i söndes tappade jag nämligen fotfästet igen och blev helt apatisk. så igår ställde jag in mina möten. behövde det.


känns extremt skönt att veta att imorgon jobbar jag iofs kväll och sen jobbar jag hela fredagen på skolan men sen är jag fan ledig heeeela helgen. sånn sjuk lyx i min värld kan jag säga.


jag har verkligen underbara personer i min närhet som förstår så bra just nu hur mitt liv måste funka. extremt stolt över att ha så bra vänner.


och jag kan inte ens försöka förklara hur stolt jag är över min underbara pojkvän rasmus. tror inte ni kan förstå hur underbar han är. i söndes när jag hade kollapsat (igen) och satt henne hos mamma och inte nkunde samla mina tankar så körde han ända från malmö bara för att hålla om mig och stötta mig i det svåra. blir fan gråtfärdig när jag tänker på det. älskar honom så att det gör ont i bland. han är verkligen tryggheten personifierad. och nu hör jag hans tunga andning när han ligger och sover i rummet intill det jag sitter i. strax ska jag krypa ner till honom och viska nått fint i hans öra innan jag också somnar. hoppas han är lite friskare imorgon, för hans egen skull.


jag har sjuk tur.


nu får ni se en jobb-maria och en ung-som-attan-rasmus :)

Puss o gonatt

Mius

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards