mian.

Alla inlägg den 23 maj 2007

Av Maria - 23 maj 2007 22:44

Idag började jag min dag mycket segt. Körde hem till mamma och fastnade i soffan med en alldelles för bra bok. Vid tolv fick jag ett ryck och satte mig vid pianot och DÅ bara lostnade det. Skrev ihop en hel låt på typ en halvtimme. alla ord som har legat och gnagt så länge nu bara flödade. Helt sjukt.. Har inte varit så lätt att skriva sen... ja jag kan inte ens komma ihåg när det var! Att skriva är för övrigt världens bästa terapi tror jag. På något sätt så blir alla ens tankar mycket mer verkliga och lätta att reda ut när man får ner dom på papper.

Kände mig iaf sjukt nöjd med låten och det var mycket skönt!


Sen bestämde jag mig för att vara duktig och gå i o anmäla mig på vikariepoolen på ams.se. Satt och fyllde i alla uppgifterna till punkt och pricka, trycker på knappen "aktivera" och får upp ett meddelande om att man måste gå till arbetsförmedlingen och få alla sin papper verifierade innan man kan aktiveras i vikariepoolen. Det var väl själve fan tänker jag. Hade suttit och skrivit skiten i flera timmar och till vilken nytta?? jaja, så nu får man väl masa sig ner där i nästa vecka och fixa det så att min sida aktiveras. Fan va omständigt allt ska vara!


Philip och jag har börjat titta på resa :) Skulle va så sjukt skönt att bara komma iväg han och jag i två veckor. Ser ut att kunna bli verklighet :) Dock kommer min budget denna sommar kanske inte vara den bästa men men.. man får prioritera vad som känns viktigast! Ska ju självklart försöka jobba så mycket som det bara går i sommar så det löser sig säkert :) Anyway så ligger nog tunisen närmst till hands. Har aldrig varit där så det känns spännande om det blir det :) Ska nog försöka åka precis efter min födelsedag och det känns helt perfekt. Bättre present än två veckor på en strand med personen man älskar mest kan väl inte finnas??


Måste hinna träffa Dess snart. Saknar honom...


Fick förresten mess från malin idag :) Blir nog en liten fika i nästa vecka :) Mycket trevligt initiativ från fröken wilgotsons sida tycker jag!


Nä.. nu ska jag snart sova! Ska först till skolan imorgon och sen ska jag med min kära chef till wallmans i Köpenhamn! Ska bli riktigt skoj att se deras show! Speciellt tillsammans med någon som fattar vad det går ut på!


Ta hand om er alla! Sabina, du är saknad!

Pusss loooove

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards