mian.

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

jag ska väl för djävulen inte fira jul på ett tåg?

Av Maria - 23 december 2010 13:58

skåne är otroligt ömtåligt när det kommer till vintertider. vi tål inte snö här nere, eller tågen och vägarna tål inte snö. som skåning är man fullt medveten om att all som är födda norr om stockholm viker sig dubbla när vi gnäller om snön men det får fan va så, för här nere fungerar inte snö lika bra som hos er!! Vi har bilar som absolut inte är byggda för en halvmeter snö, snöröjjarna har ingenstans att lägga snön så det enda dom egentligen gör är att putta runt snön så att den ska vara i vägen så lite som möjligt. Alltså, vi tar inte bort snön, vi bara flyttar den. Tågen ska vi inte prata om. Konstanta växelfel, dörrar som fryser sönder (??) och sprickor i rälsen tack vare kylan. Slutsats = Skåne + Snö = Inte sant.


Självklart ska jag tampas med denna bistra lilla verklighet idag. Så sjukt bra tajming så det är löjligt! Dagen före dopparedagen då ALLA är på resande fot. Dessutom ska jag bära på 20 julklappar och jag är sinnessjukt förkyld!! Min syrra berättade att hennes dotter, som också är sinnessjukt förkyld, hade snor i precis hela ansiktet när hon vaknade imorse. Känns som att det blir så för mig imorgon.. Skit samma, då kan jag och lilla Elin sitta och snora ner varann. Moster till systerdotter, varsågod!


Har en miljon saker kvar att fixa. Orkar inte. Det får se ut som kaos här hemma. Ingen ska titta på det ändå. 


God Jul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards