mian.

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Maria - 22 december 2010 21:40

Snart kommer det ett nytt år. Ett år som ska fyllas med nya mål, nya upplevelser och nya överraskningar. Jag ser fram emot det. Tror jag.


Så vilka mål ska vi sätta för 2011? Jo kanske..


Karriärs mål:


  Ha släppt minst en ny singel. Helst i eget namn.

  Tjäna minst 10% mer än i år

  Göra en överfet sommarshow

  Spela på överfeta ställen

  Göra en riktigt bra turné med Bröllopsmässorna


Resor och upplevelser:


  Åka till USA igen

  Visa London för Rasmus

  Hälsa på nära och kära i Sthlm MINST 2 ggr

  Vara vid havet, så mycket det bara går

  Åka iväg på sommaren. Till hav, bara ben, fräknar och myggbett

  Ta planerad semester

  Sweden Rock med Helen

  Minst 3 konserter och 3 besök på museum


Privata mål:


  Träffa kompisar oftare

  Njuta av alla barnen medan dom fortfarande är små

  Vara hemma mer

  Vara noga med att berätta för folk hur viktiga dom är för mig

  Sitta oftare på Möllan

  Bli bättre på att skilja på jobb och fritid

  Skaffa mig lite rutiner

  Vara rädd om mig själv

  Skratta mycket och ofta


Vad sägs om det??


Av Maria - 22 december 2010 16:17

Det råder komplett kaos på stan idag. Ja som hade lovat mig själv att INTE å på stan idag. But no. 


Rasmus somnade som sat 19.20 igår vilket resulterade i att han vaknade 04.30 Bra där. Själv tågade jag upp vid halv 10, om möjligt ännu mer förkyld än igår.. Segade igång och bestämde mig sen för att tvinga med Rasmus på stan. Sagt och gjort. Som två tomtar tog vi oss ut till bussen som såklart var sjukt sen (jävla väder!). Rasmus som är otålig som fan tände cigg efter cigg och tillämpade Murphys Law förgäves (Murphys law vi detta tillfälle = tänd en cigg får då lär bussen komma direkt så att du blir tvungen att kasta NÄSTAN en HEL cigg..)


Sen kom tvång nummer två för dagen, Rasmus skulle ha nya skor, till vilket pris som helst. Ibland blir jag skvatt tokig på den mannen för att han är så saaaaatans slarvig med sånt!!! Skorna han har knatat rundor i tills nu är typ helt sönder och luktar gammal jak, men det bekommer inte honom! By the way, om någon glömt att köpa julklapp till denne man så behöver han verkligen nya linser! Han använder sina endagslinser i typ 1½ månad så en veckas linser har han gått runt på i ett år nu..(!!!!) Men nu ser han fan som en kratta..


Hittade skor som vi båda var nöjda med. God Jul och Grattis Razz. Sen skulle jag ha julklapp till Pappa. Rasmus fixade. Bra där. Efter det var det dags för Rasimo att dra så jag fick kämpa vidare på egen hand. Sög fatt i Caroli City. Nu jävlar liksom. Sprang som en vilsen höna mellan affärerna i jakt på lite kompletteringsjulklappar. Lättare sagt än gjort ska tilläggas. Star Wars-tröja till Nooms, Textilfärg till Ebbe, Rockig t-shirt till Elin. Frej?? Just det, A-K har redan fixat (puh!!), var det någon mer?? Humm humm humm humm... Avslutade det hela med att köpa överporriga underkläder till mig själv. Inte alls min stil, men va fan liksom.


Sen vänta på buss i hundra år igen. Murphys Law-försök igen. Misslyckande igen. Springa inom ICA. Kissnödig som fan. Kasta sig in. Kissa. Mat. Soffa.


Här är jag nu. Denna dagen ett liv.

Eller? 

Av Maria - 22 december 2010 11:35

 Satt och kolla lite på youtube och hittade en del fantastiskt roliga saker som jag nästan glömt att jag gjort under åren men GUD va roligt att bekanta sig med detta igen :)


Ibland gör jag saker åt andra artister och då styr jag inte över slutresultatet vilket är fantastiskt kul! Det är är fanimej alltid lika spännande att se vad folk gör av det som till exempel låten under som ja spelade in hos min käre Greve och som sen blev en heeeelt vansinnigt snabb trance-låt när den förvandlades till en japansk trance-remix :)


  Hur fanken dansar man till detta?? Man lär ju behöva vara sjukt vältränad iaf :) Älskar sånt här!!! All kreativitet är spännande och det är alltid kul att se vad folk får för sig :)


Sen har vi ett annat jobb som ja gjorde för ett tag sen som jag också hittade på YouTube :) 



 Just det ja... ibland är ja Sunshine Girl med denna underbara herre :) Denna låten kommer från "Kungarna av Tylösand" om ni tyckte att det ringde en klocka...



Sen hittade jag faktiskt en låt från mitt soloprojekt som en av mina underbara producenter hade lagt upp :) Detta är något som ja verkligen brinner för!! Älskar alltid det ja jobbar med men för just detta klappar hjärtat extra hårt för eftersom jag är med "hela vägen" i detta och dessutom bär det mitt namn :) Nu ska ni få en liten sneek peek mina kära...



Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards