mian.

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

slapp.

Av Maria - 21 december 2010 23:51

idag har verkligen varit en sjukt slapp dag. Skulle till jobb och önska folk God Jul och kika lite på avslutningen tänkte jag men - icke! Tack till er, Malmö stad, som hade begravt min bil i snö. Helst allvarligt, min bil var heeeeelt gömd i en gigantiskt snöhög! Tydligen hade gatukontoret bestämt sig för att lägga all plogad snö PÅ min bil. Tack tack tack.. Och eftersom jag är tidsoptimist var det för sent att hinna få fatt i en buss när jag upptäckte detta, därav zero skolavslutning. Lite segt faktiskt.. Har varit ifrån allt som kallas jobb nu i 2 dagar och börjar redan bli trött på det. Inte ok. 


Dock gillade min kropp beslutet att dissa skolavslutning och bestämde sig för att bli knallförkyld i princip i samma stund som jag slog mig till ro i soffan. Är det inte skummt? Precis som att kroppen fattar att "ok, det finns inget att kämpa för - nu kan vi låta henne bli förkyld!". Satte på en film tillsammans med Rasmus. somnade efter en kvart. Kul sällskap jag är då. När filmen var slut drog Rasmus igång en till. Jag sov vidare genom den filmen också och sen ytterliggare en timme. Tack och hej. Vaknade, iförd skolavslutnings-outfitten, vid tre och bestämde mig för att sunka till mig ytterliggare genom att leta fram raggsockor och dra på Pappas fleecetröja som jag tydligen snott. Bra där.


Drog ut och handlade mat. Rasmus fixade till maten. Jag satt bredvid och hejjade på. Käkade. Satte på ytterligare en film. Denna gången somnade Rasmus, även han stört förkyld och dessutom begynnande migrän. Tack och hej igen. 19.20 vaknade han och masade sig in i sängen. Jag fick ryck och kände att "snart har en hel dag av mitt liv försvunnit, fan fan fan!!" Så därför ställde jag mig och bakade bröd samt dekorerade lite pepparkakor (höll på att skriva pannkakor där..). Passade även på att tok-röja mitt kök som såg värre ut än Haiti efter jordbävningen. 


Så nu har jag rent kök, 2 nybakta bröd, dekorerade pepparkakor och sitter nu i min soffa och softar till tonerna av Rasmus snarkande. Punkt slut. 


Typ allt jul-fix är klart nu. Klappar handlande (inte lika hysteriskt som andra år.. sjukt bra!), ledigheten är här, alla vet var dom ska vara och när dom ska vara där. En sväng på Entré imorgon och tvinga Rasmus att köpa nya skor samt trixa till en liten kom-ihåg lista inför dagarna som stundar, sen jävlar! Jultomten, I'm ready, bring it on!! Igår tog jag till och med tag i min kropp och badade en timme samt styrde upp mig lite extra. Inte speciellt vanligt förekommande i denna flickas liv. här kör vi mer efter principen "hyffsat hel och ren". 


Mja.. kanske ska stämma in i snarkningarna nu?

Puss


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards