mian.

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

And that’s just how we roll .

Av Maria - 3 februari 2012 20:09

Kontraster. Vad vore livet utan dom? Jag överlever i princip på kontraster, har byggt hela min tillvaro på dem, och älskar dem mer än något annat. Dessa kontraster kan ställa till det för mig ibland, göra så att tiden inte räcker till eller så att jag känner mig totalt schizofren, men jag uppskattar fortfarande dessa kontraster. Ibland funderar jag över hur livet hade sett ut om jag bara sysslade med en enda sak. Gick till samma ställe varje dag, gjorde saker på bestämda tider, somnade och vaknade vid samma tidpunkt varje dag. En vacker dag kommer jag säkert uppskatta det, men nu funkar det inte. Nu krävs det ett virrvarr för att jag ska vara nöjd. Tror jag är en sådan som känner att jag bara MÅSTE hinna med så mycket som möjligt, testa så mycket som möjligt, vara med om så mycket som möjligt. Tvillingnatur. Handen upp. 


Denna veckan har varit relativt lugn. Kom hem från Sthlm sent i söndags så jag tog en lugn måndag och bara njöt i Helsingborg på alla sätt, under tisdagen hade jag ett gäng möten inbokade samt ett gympass (mycket trevliga möten!) och var inte hemma förrän sent på kvällen. Onsdagen gick åt till den biten av min tillvaro som jag INTE uppskattar - att komma ikapp. Detta betyder att packa upp resväskor och diverse påsar med grejer som jag konsekvent bär rundor på (återkommer strax till detta..). Torsdagen spenderades på skolan där jag jobbar till viss del. Undervisning och lite planering. Efter det kom finaste syrran på besök. Myskväll och 45 minuters powerwalk med henne - FAB! Idag har det varit fredag. Varit och handlat, styrt upp mitt hem lite, tagit itu med att svara på mail, förberett inför helgens jobb. Snart ett bad för att få mig att se tipp topp ut inför helgens visningar. Om publiken, som imorgon kommer se mig skrida ner för catwalken, såg mig nu hade dom inte trott sina ögon. Det är otroligt vad man kan göra med bra smink ;) Helgen består av DEL 2 på visningsturnéen som jag just nu befinner mig på. Hemmaplan denna helgen! SKÖNT! Sen börjar vi nästa vecka med undervisning, PT-pass och möten... Bra mix!


Åter till dessa resväskor och påsar. Jag hatar att bära väska. Oftast har jag allt viktigt, alltså mobil-nycklar-plåbok, i händerna. Dock kräver mitt varierande jobb att jag släpar rundor på olika saker och kanske främst - olika kläder. I studion är jag klädd på ett sätt, till en visning måste man ha med en viss uniform (läs: underkläder, vatten och godis..), som lärare behöver jag ett gäng böcker och pennor, till träningen behövs träningskläder... Lägg sedan på att jag konsekvent pendlar mellan olika orter vilket gör att jag ibland släpar på resväska från platsen jag nyss varit på, kläder till jobbet jag ska till (ibland dubbla uppsättningar om jag till exempel först ska undervisa och sedan dra till studion..) och ofta en väska träningskläder pån detta. Funkar jättebra - tills det är dags att packa upp alltihop och min hall svämmar över av 4-10 påsar/väskor.... HATA!!!


Trots detta - ÄLSKAR KONTRASTERNA!! Låt mig fortsätta vara sångerska/modell/lärare/moster/bästa vän/dotter/partypingla/slapp som fan/träningsfreak/faster/syster/bohem/pedant/yr länge till ;)


 

RoastingHouse Studios


  

Nacka Factory iförd Milagro :)

 

IKEA med min mosters änglar Ebbe och Elin <3


   

Ytterst civil ;)


 

Videoinspelning med mitt älskade RTS! Make Up Maria Mroxx

 

Vintermys i Helsingborg


 

I ett hav av tyll..

 

London Baby <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards