mian.

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

öl på soffan..

Av Maria - 2 juli 2010 19:20

Denna eftermiddagen har jag inte gjort ett skit. Har massor av jobb som hänger över mig men jag är samtidigt så satans förkyld så jag orkar inte göra ett skit. Räknar med lite mer energi när solen gått ner och det blir liiiite svalare i min lägenhet.


Har haft en fin vecka fylld med barn, djur och planerande. Trevligt trevligt. Idag kom jag dock hem till baksidan av denna veckan. Vi skiljer oss lite åt i min lilla familj när det kommer till ordning. Jag är absolut inte pedant men jag uppskattar att det ser åtminstone hyffsat ut runt omkring mig. Rasmus och Noomi gillar också att ha det hyffsat omkring sig men deras gräns för "hyffsat" är något mer vag än min. Därav kom jag hem till en lägenhet där man liksom anammat tänker "å, detta jag har i min hand behöver jag ju inte längre! Jag lägger det här, exakt där jag står!!!!" Använda tepåsar på diskbänken, halvätna mackor i soffan, trosor på köksgolvet, plektrum precis överallt, en halv banan på spisen, tre öppna skåpsluckor, skor i ett litet pärlband genom hallen, en sådan där jättepenna som barn har i vasken, pärlor på golvet och kläder fanimej överallt!!!! Fick ett smärre dampanfall då det enbart var jag som skulle vara hemma hela eftermiddagen så alltså var det jag, ensam, som skulle få gå runt i skiten. Efter dampet tog jag dock tag i mig själv  och städade undan det mesta av denna misär, lite motvilligt, men ändå. 


Ta mig inte fel, jag älskar de två människorna som var anledning till denna soppa så det står härliga till! Finns inga bättre i världen!! Men jääääävlar vad jag kan lessna på att vara en städ-nazist i detta hem ibland! Man blir så jävla tråkig när man gång på gång påminner om att "lägg inte den där!", "ta in den igen på ditt rum!", "släng tepåsarna snälla du!", "ställ in i diskmaskinen!"... 


Men men, ska inte gnälla i det stora hela, men jävlar vad skönt det var att gå och lägga sig på soffan, i ett rent hem med en öl i handen och sex and the city-boxen i dvd'n nu i eftermiddag!! Nu ska bara förkylningen försvinna, jag ska jobba undan lite och sen jääävlar ska det bli en helt fab helg i det vackra vädret!


Puss

Mius a.k.a "Städ-Nazisten"


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards